Iedere organisatie moet nu over kunstmatige intelligentie (KI) nadenken.
14 mei 2023
Dr. Jan-Kees van Dijk
Denk u ook: "Welke impact heeft KI op mijn business?" Net als bij andere doorbraken in KI, roepen ChatGPT en vergelijkbare grootschalige taalmodellen (LLM's) vragen op zoals: welke impact heeft KI op onze medewerkers en hun dagelijkse taken en verantwoordelijkheden en hoe kunnen wij als organisatie deze ontwikkelingen in ons voordeel toe gaan passen? Een studie van Harvard Business School stelt dat KI niet zorgt voor minder werkgelegenheid maar wel kan zorgen voor een betere service en een hogere klantentevredenheid. Het is daarom belangrijk om KI als een kans te zien en niet als een bedreiging.
Generatieve KI, een vorm van kunstmatige intelligentie die verantwoordelijk is voor het creëren van nieuwe, originele inhoud, kan in elke organisatie meerwaarde creëren. Automatisering is eigenlijk niets nieuws, is al jaren in ontwikkeling en heeft met KI ‘slechts’ een nieuwe fase bereikt.
Lees meer …Iedere organisatie moet nu over kunstmatige intelligentie (KI) nadenken.